Kundservice

Måndag-fredag kl. 9 - 16

Köpvillkor

Avtalet ingås med:

Temashop.se - en del av TemaGroup

Temashop ApS
DK33576420
Håndværkervej 24
7000 - Fredericia, Erritsø
040 60 60 676 - [email protected]

Alla avtal ingås på svenska. Alla priser på Temashop.se är dagspriser och angivna i svenska kronor (SEK). Priserna är inklusive moms och avgifter, men exklusive ev. fraktomkostnader.

Försändelse av Order/Förväntat leveransdatum

Varor skickas så fort som möjligt efter beställningen är lagd. Detta är normalt samma dag, om beställningen är lagd innan kl. 12. Det kräver dock att alla varor är på lokallager. Om beställningen innehåller beställningsvaror eller varor från fjärrlagret, skickas beställningen när alla varor är på lokallager igen. Detta kan ta från 3–10 dagar beroende på ansvarig leverantör. Vårt system kommer alltid att ge dig ett förväntat leveransdatum vid beställning. Detta datum håller vid mer än 90% av tillfällena. Vid försening eller utsålda varor kommer du att kontaktas av vår kundservice, antingen på telefon, email eller sms med vidare information. Om du exempelvis kan tänka dig ett alternativ eller om beställningen ska skickas utan varan. Om kundservice inte kan komma i kontakt med dig, kan de välja att skicka beställningen med endast tillgängliga varor, byta ut produkten till en motsvarande vara, eller avbeställa köpet. Det sistnämna kan ske i tillfällen där kundservice värderar att primära delar av beställningen saknas, exempelvis utklädnaden i en order med endast accessoarer till utklädnaden. En order kan inte splittras – allt skickas samlat och samtidigt. Beloppet kommer att dras från din konto när varan har skickats från vårt lager. Den förväntade leveranstiden är vanligtvis 1-3 vardagar.

Betalning

På Temashop.se kan du betala med följande:

  • VISA / VISA Electron / Mastercard
  • Klarna faktura
  • Klarna konto

Klarna Faktura
När du väljer att betala mot faktura görs en sedvanlig kreditupplysning för att se så att du är kreditvärdig. Detta sker helt per automatik och det är inga uppgifter som påverkar din kreditvärdighet i framtiden. Uppgifterna sparas inte heller hos Temashop.se. Klarna kommer skicka ut din faktura via e-post i samband med att din beställning skickas från oss. Betalningsvillkor 14 dagar från det att fakturan skickats ut. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag (f.n. 60 kr) samt dröjsmålsränta med 25 % + referensräntan. Våra fakturor sköts av Klarna AB. Du kan även välja att dela upp din betalning med minsta månadsbelopp på 100 kr. Du hittar mer information om detta på fakturan. Ingen extra avgift för faktura tillkommer. All betalning av Klarna Fakturan föregår via Klarna, antingen via Klarna appen eller via Klarna.se. Klarna Faktura är en extern tjänst som fungerar utan BG/PG nummer och är även en online tjänst. Fakturan uppdateras därför online vid returnering eller eventuell reklamation. För specifika frågor omkring din faktura, hänvisar vi till Klarnas kundtjänst.

Delbetalning
Inbetalningskort skickas ut av Klarna. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Årsräntan är 19.9%, effektiv ränta från 29,22% vid köp om 10 000 kr. En aviavgift på 29 kr/mån (En avgift oavsett antal köp).

Krav på förutbetalning
Temashop.se har rätt till att kräva förutbetalning på en procentdel av det samlade orderbeloppet vid speciella beställningar och/eller större beställningar. Procentsatsen blir upplyst av kundservice på förhand i samband med erbjudandet. Observera att det vid specialbeställning inte är någon returrätt, om det inte avtalas på skrift. Vid avbeställning innan eventuell produktion, dras ev. omkostnader av som Temashop.se skulle haft i samband med beställningen, medans det resterande belopp betalas tillbaka.

Ångerrätt

Temashop.se erbjuder 30 dagars öppet köp från att kunden mottagit paketet. Om du väljer att använda dig av din ångerrätt, ska varan levereras tillbaka i samma skick som vid mottagning av varan, i samma mängd och inkl. allt emballage.

Ångerrätter gäller endast för privatpersoner som handlar på Temashop.se. Företagskunder har ingen ångerrätt.

Leverans

Temashop.se erbjuder leverans med Postnord. Temashop.se har avtal med dem angående en snabb och effektiv leveranstid. Om det förekommer förseningar hos transportören, påverkar det även det önskade leveransdatumet.

De flesta transportörer har ett kvalitetsmål på 99% på länsplan, denna procentsats är ett genomsnitt och i perioder samt lokalt kan det variera. Observera att leverering till Gotland och små öar typiskt tar en dag längre.

Risk för försening
Det är en risk för att du kan uppleva förseningar på försändelsen av din order i högsäsong, som ligger i februari, maj, oktober och december. Skulle du råka ut för förseningen, blir du informerad omkring det på email eller sms. Försening från transportören kan vi sällan upplysa om.

Temashop.se är inte ersättningsansvarig för direkta eller indirekta förluster som följd av att de beställda varorna blir försenade. Det tas förbehåll för förhållanden, utanför Temashop.se’s kontroll. Detta kan exempelvis vara, men inte begränsat till krig, uppror, oroligheter, brand, ingrepp från staten, beslag, valutarestriktioner, arbetskonflikt av olika typer, som strejk och lockout, eller liknande force majeure.

Leveranspriser

Leveranspriset beror på vilken leveransmetod du väljer och kan ses på ordersidan eller under leverans på hemsidan. Observera att vissa fraktalternativ inte alltid är tillgängliga, eftersom de kan vara begränsade av ordern och produkters storlek.

Pris och leveranstid för leveranser utomlands varierar beroende på vilket land, varorna ska sändas till. Priset, som bestäms utifrån vikten av de varor du beställer, kan ses på ordersidan. Leveranstid är den förväntade leveranstiden, eventuellt. förseningar på grund av insamling, trafikutmaningar etc. är inte erkänd och kan inte hållas ansvarig för Temashop.se.

Produktinformation

På Temashop.se beskrivs produktens väsentliga egenskaper. För ytterligare information eller frågor om befintlig information, skicka ett mail till [email protected]. Eftersom många uppgifter kommer direkt från våra leverantörer, gör vi reservationer för ev. textfel, prisfel och eventuellt lagerfel. Viktig information om produkten finns under beskrivning, faktaboxar och / eller på förpackningen som du bör läsa före användning. Majoriteten av våra kostymer är i grunden avsedd för 1-2-gångers användning, men kan vara längre. Följ alltid tvättinstruktionerna. Om det inte finns några tvättinstruktioner, bör du anta att produkten ska till kemtvätt. Exklusive våra lyxiga produkter, äkta läderhatt, klänning i bomull etc. Om du tvivlar, var god kontakta oss på [email protected] eller ring: 040 64 50 570.

Returnering

Du har 30 dagar från att du mottagit paketet på dig, att returnera. Returen är ej kostnadsfri och du står själv för att den kommer in till oss. Du kan med fördel köpa och använda vår retursedel (59 kr) på https://www.temashop.se/retur.

Var noga med att returnera paketet ordentligt - packa det på samma sätt som du fått det. Produktförpackningar är en viktig del av produkten, så avsaknad av, eller skadad förpackning (t.ex. en etikett utan på) innebär en betydande försämring av produkten med det resultat att du kanske inte får pengar tillbaka.

Om du har köpt fler artiklar från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar trots att de köpts under en order. Observera att du inte kommer att få fraktkostnaden återbetald om du bara ångrar del av ditt köp. Du kan inte ångra dig genom att bara neka mottagandet av varan- utan att ge oss ett tydligt skriftligt meddelande om detta.

Det är inte tillåtet att returnera med rekommenderat brev eller att skicka brev till adressen, brevet riskerar att aldrig komma fram och vi tar ej ansvar för försändelsen.

Varor utom ångerrätten
Det finns några saker som är undantagna från ångerrätten:
Leverans av förseglade varor som av hälso- och hygienhänsyn inte är lämpliga för retur och där tätningen har brutits efter leveransen, inklusive kontaktlinser, peruker, strumpor, smink och andra engångsartiklar. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur. Här, till exempel, nämnda kontaktlinser, underkläder, strumpor, smink. peruker, etc.

Produktens skick när du returnerar det:
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av hantering annat än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och sätt. Med andra ord kan du prova produkten på samma sätt som om du provade på den i en fysisk butik, men du bör inte ta på den för riktig användning. Om produkten testas utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som använt, vilket innebär att du inte kan få pengar för köpet, endast en del eller inget av köpesumman tillbaka beroende på produktens kommersiella värde.

Återbetalning av beloppet
Om du ångrar ditt köp betalar vi tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid avskrivningar du är ansvarig för kommer detta köpbelopp att dras av. Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det att vi har fått meddelande om ditt beslut att dra tillbaka detta avtal. Vi gör en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat med oss. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått avkastningen, om du inte har lämnat in dokumentation innan du returnerar den.

Om du ångrar köpet måste varan skickas till: Temashop.se, Pumpvägen 2, / 243 93, Höör / Sverige
Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket skickade per. postförskott. Du ansvarar för att varorna kommer säkert till oss - och du betalar för fraktkostnader. Vi rekommenderar att du skickar med spårningsnummer och kom ihåg att ta emot och spara leveransbevis som dokumentation för leverans. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått returen, om du inte har lämnat in dokumentation innan du returnerar den.

Reklamation

Temashop.se ger 36 månaders rätt att kräva konsumenträttigheter enligt inköpsloven, inklusive fel som upptäcks vid normal användning av produkten. Detta innebär att du antingen får den reparerad, utbytt till en ny produkt, återbetalas eller får produkten till reducerat i pris, beroende på vad Temashop.se anser lämpligt för den specifika situationen. Det är ett krav att klagomålet är berättigat och aktuellt. Garantin täcker inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakat av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller obehörigt ingrepp.

Klagomål om defekter måste meddelas Temashop.se inom rimlig tid efter det att felet eller defekten har upptäckts eller bör upptäckas. Om ditt krav är motiverat, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid returneras i säker förpackning. Kom ihåg att ta emot kvitto för frakt så vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna. Har du fått en skadad eller icke-beställd produkt, rekommenderar vi dig att skicka ett mail till [email protected] med fotodokumentation och beskriva problemet så detaljerat som möjligt. Vi strävar efter att hitta den bästa lösningen och lösa problemet så snabbt som möjligt. I vissa fall är det inte nödvändigt att returnera objektet.

Återbetalningar görs vanligen genom återbetalning till ditt betalkort eller i speciella fall genom banköverföring, som skriftligen överenskommits. Temashop.se har för denna användning för information clearing nummer och kontonummer på ditt bankkonto. Temashop.se ger 6 månaders rätt till klagomål för företag.

Personuppgifter och loggstatistik

För att du ska beställa varor måste du ange eller registrera dig med följande uppgifter: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar din personliga information för att leverera varan till dig. När vi samlar in personuppgifter via vår hemsida ser vi till att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke. Du är därför alltid informerad om vilken information som samlas in och varför.

Informationen till Temashop.se avslöjas inte eller säljs till tredje part, och vi registrerar inte känslig personlig information. När du är registrerad hos Temashop.se har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att förstå vilken information som registreras om dig. Personuppgifterna är registrerade på Temashop.se och lagras i fem år, varefter informationen raderas. VD:n och personalen på Temashop.se har tillgång till den information som är registrerad om dig. Vi noterar också att vi inte lagrar eller överför kundinformation krypterad. Datahanteraren på Temashop.se är: Daniel Diness Andersen.

Temashop.se använder Trustpilot för att samla recensioner av inköp och produkter, och du får en inbjudan att recensera och de produkter du köpt. Det är valfritt om du vill svara på inbjudan.

Dessutom registrerar vi IP-adressen från vilken inköp görs. Informationen brukar inte användas, men kan användas i en möjlig polisutredning. IP-adressen hålls så länge som det är nödvändigt i samband med en eventuell polisundersökning.

Observera att telefonsamtal i kundtjänst används ibland för att utbilda vår personal och för att säkerställa kvaliteten på vår kundtjänst. Samtal kan sparas i upp till 2 år. Hitta mer information om vår integritetspolicy på länken nedan: https://www.temashop.se//privatliv

Cookies

Temashop.se använder cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig. Du kan när som helst ta bort cookies från din dator.

Information om möjlighet för klagomål

Ett klagomål om en produkt eller tjänst som köpts från oss kan skickas till Konsumentverket för klagomål. Du kan överklaga till webbanmälan via https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/.
EU-kommissionens online klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål lämnas in via https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/ Vid inlämning av ett klagomål, var vänlig ange vår e-postadress [email protected].

Vänligen vänta...

Continue shopping or View cart & checkout